Aston Martin DBS

By  |  1 Comment

Met de Aston Martin DBS luidde het merk een nieuwe periode in, maar eigenlijk had hij nooit mogen bestaan. De ‘nieuwe’ Aston Martin was bedoeld voor de gloednieuwe door Tadek Marek ontworpen Aston Martin V8. Maar de V8 was nog niet klaar en de DB6 werd nu wel wat oud. Is de DBS zescilinder na al die jaren nog steeds een noodoplossing of misschien wel de beste keus?

Lees erover in Automobiel van 6/2012!

Met dank aan Imparts in Ede, tel. 026 442 9937, www.imparts.nl

 

Aston Martin DBS technische gegevens

Motor: Aluminium zescilinder in lijn, dohc, 3995 cc, drie SU carburateurs, optioneel AE Brico brandstofinjectie

Boring x slag: 96 mm x 92 mm

Max. vermogen: 282 pk bij 5500 rpm

Max. koppel: 380 Nm bij 4500 rpm

Transmissie: ZF-vijfversnellingsbak of Borg-Warner 3-traps automatische versnellingsbak

Chassis en wielophanging: Stalen chassis, aluminium carrosserie. ZF tandheugelbesturing met bekrachtiging. Voorwielophanging: dubbele draagarmen, schrofveren, stabilsator, telescopische dempers. Achter: deDion as, radius armen, schroefveren, watt-stang.

Remmen: Schrijfremmen rondom, achter binnenboord gemonteerd, rembekrachtiging

Lengte x Breedte x Hoogte: 4600 x 1829 x 1321 mm

Gewicht: 1590 kg

Prestaties: 0-100 km/h: 8,3 seconden, topsnelheid: 230 km/h

Productieperiode: DBS: 1967-1973 (DBS V8:1969-1972)

Productieaantal: DBS: 800; DBS-V8: 400

1 Comment

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *